- Typ:
- film
- Žánr:
- thriller, akční, romantický, fantasy, kriminální
- Délka:
- 102 min
- Motto:
- Nikdy mu neměli zkřížit cestu a už vůbec ho neměli zabíjet...
- Země:
- USA, 1994
-
Vybavuji si ješte ted živě před očima filmové scény znásilnění snoubenky Shelly Webster a vraždy Erica Dravena, které mě duševně trýznili k slzám a právě v dusledku místy podprahových záběru tolik vysoce sugestivní videoklipové estetiky ze záběru kamery, která dominuje celému tomuto filmu a myslím z mé strany zajímavý psychologický rozbor jinak tolik demagogického akčního filmu. Takže má filmová kritika, jinak mé kritické psychologické zhodnocení tohoto filmu, na které jsem neskutečně hrdý: ,,Brandon Lee, který byl udajně neštastnou náhodou zastřelený během natáčení tohoto filmu, coby bývalá rocková hvězda Eric Draven, se s shodou velmi záhadných a tajemných, už jinými slovy rozumně nevysvětlitelných okolností mstí krajně fanaticky anarchistickým těžkým narkomanum za brutální a chladnokrevnou vraždu své snoubenky Shelly Webster, které se dopustili bez jakkéhokoliv pocitu své mravní viny, s jejíž smrtí však ztratil smysl svého života, je naprosto apatický poznamenaný s hluboce post traumatickou stresovou poruchou u sebe samého. Otřesné, hluboce traumatizující jeho osobní vzpomínky na její brutální znásilnění a na její smrt se u něho snoubí s těmi nejkrásnějšími chvílemi svého prožitého života. Mstí se plně oprávněně jen téhdy, protože už právě sám u viníku smrti, zákeřné vraždy své snoubenky již nenachází žádný jejich prožitek mravní viny, žádnou jejich lítost. O to více ho pak jeho otřesné vzpomínky neustále přepadají, duševně trýzní a z jeho post traumatické stresové poruchy podněcují pak k tomu, aby se za jejich chladnokrevnou vraždu pomstil již ze své osobní apatie z umrtí své snoubenky, snad aby byl teprve schopný vyrovnat se tak nakonec u sebe se svým pocitem vlastní viny za tuto situaci, které nejspíše nemohl už sám nijak zabránit." MARTIN DYNTAR
už nesmyslně divákum tolik estetizuje, tolik umělecky příjemně zkrášluje násilí jako vždy už jen bezbolestné, divácky příjemné a ukazuje ho skutečně tolik nesmyslně jako vítězné, velice natolik nekvalitní pruměrný už jen druhořadý americký film, ale neskutečně moc zajímaví příběh.